5 Haziran 2015 Cuma

Şampuan Ne Zaman Değiştirilmeli ?

Bugün çoğumuzun yanlış yaptığı bir konu hakkında konuşacağız. Şampuan değiştirme sıklığı konusunda hepimiz tereddüt yaşarız. Kimisi sık şampuan değiştirmenin zararlı olduğunu öne sürer, kimisi de değiştirmemenin. Evet kızlar, uzun araştırmalarım sonucunda saç güzelliğiniz için doğru olanı açıklıyorum..





Konumuz cildımıze sürdüğümüz nemlendirici ürün olsaydı elbette size sıkça değiştirmenizi önermezdim. Çünkü faydasını uzun sürede görürsünüz. Fakat konu saçımızken bu tavsiyem değişiyor.

Şampuanınızı zaman zaman değiştirmeniz gerekir. Çünkü saçlar mevsim geçişlerinde, psikolojik sıkıntılarda, ilkbaharda vb. durumlarda değişiklik ister. Bunu da şampuanınızı değiştirmekle gerçekleştirebilirsiniz. Zaten uzun süre aynı şampuanı kullandığınız zaman saçınız tepki verebilir, bu tepkisinden anlayabilirsiniz.

Elbette herkesin saç tipi ve saç sağlığı için ihtiyaçları farklı olabilir. Kendi saçınızı dinleyin, dökülüyor mu diye gözlemleyin. En iyi kararı saçınız verecektir. Ancak genel olarak tavsiye edilen zaman zaman şampuan değiştirmektedir.

Kimi uzmanlarsa hep aynı şampuanı kullandığınızda saçın, o şampuan içindeki maddelere karşı doyumluluğu oluşur ve başka maddelere ihtiyaç duyarsınız. Bu yüzden alternatif olarak bir yıkamada A şampuanını kullanıyorsanız; 2. yıkamada B şampuanını kullanabilirsiniz. Bu yöntemi kendim de denedim, çevremdekileri de gözlemledim. Bu yöntemin de saç güzelliği açısından çok iyi sonuç verdiğine şahit oldum. Seçim sizin kızlar..

Güzellikler sizinle olsun :)

9 yorum:

  1. ben sürekli değiştiriyorum yani aslında olması gerektiğinden de daha sık ama sebat edemiyorum bir şampuanda sorun orada :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bi ara öyleydim canım onun yerine sana farklı şampuanları aynı anda kullanmayı öneririm. Mesela ben haftanin iki günü Restorex'i kullanıyorum bir günü organik şampuan kullanıyorum.

      Sil
    2. Degistirdigin için dökülme yapmıyor mu bende restorex'i kullanıyorum dökülmem arttı

      Sil
    3. Kendi saç özelliğinize göre, saçınızı tanıdığınız şekilde ihtiyacına göre değişim yaparsanız dökülme olma ihtimali oldukça düşük. Kimi saçlarda şampuan değişimi çok zordur birçok etki yapar. Fakat ben çok sık değiştirmedikçe olumsuz etki yapmıyor. Yalnızca sık değiştirirsem yağlanma ve kurumada değişiklik oluyor..

      Sil
  2. Şampuan değiştirmeyi bıraktığımda saçlarım kendine geldi benim, doğru şampuan olup olmadığını anlamadan değiştirip dururduk eskiden, erken farkettim şükür, bize de bekliyorum sevgiler^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım herkesin saç yapısı farklı olabiliyor

      Sil
  3. Zaman zaman değiştirmek gerektiğine ben de katılıyorum. Ama ben bunu son zamanlarda çok abarttım sanırım.2-3 haftada bir veya ayda 1 değiştirmenin zararlı olduğunu gördüm. Deneyip yorumlamam gereken şampuanlar olduğu için yalaşık 2-3 haftada bir değiştirdim ve saç derim bi tuhaf oldu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet canım benim de bi haftada değiştirdiğim bile olmuştu ve saç derim çok kaşınmıştı. En doğrusu arada bir değiştirmek..

      Sil
  4. Ben elidor şampuan kullanıyorum kaç haftada şampuanımı degiştermeliyim bana yardımcı olurmusunuz lütfen.

    YanıtlaSil