10 Haziran 2015 Çarşamba

Bacak Fondötenleri Hakkında

Kısa bir süre önce hayatımıza giren bacak fondötenleri hakkında internette fazla yazı bulunmuyor. En azından ben 1 ya da 2 kere rastlamışımdır. Bacak fondötenleri hakkında sizlere kısa bir bilgi vermek ve ardından önerilerimi yazmak istiyorum. Vücut makyajı olarak adlandırılan bacak fondötenlerini duymayanınız varsa hemen açıklıyorum. Evet, nedir bu bacak fondötenleri, gerekli midir?




Bacak fondöteni, bacak makyajı olarak adlandırılan şey bacaklardaki kusurları kapatmak, daha pürüzsüz ve ışıltılı bir görünüme kavuşturmak için yapılan bir makyaj çeşididir. Son yıllarda moda haline gelmiştir.

Ben bacak fondötenleri çıkmadan önce zaten yüz için kullanılan fondötenleri bacağıma uygulamaktaydım! :) Hala daha yüzüme fondöten sürmememe rağmen bacağıma sürüyorum. "Yüzüne sürdüğünüz kozmetiği vücudunuza sürebilirsiniz; ama vücudunuz için olanı yüzünüze süremezsiniz." lafına dayanarak sizlere de bunu önerebilirim. Öncelikle piyasadaki bacak fondötenleri yüz için olanlardan kat kat daha pahalı ve buna rağmen çok daha akışkan bir yapıda. Yüz için üretilenler her zaman daha nazik yapıda olduğundan bacağınız için de daha uygundur. Ayrıca bacaklarınızda çok fazla kapatılacak bir şey yoksa BB krem ya da pudra da kullanabilirsiniz.

Ben bacaklarımdaki damarlardan rahatsız olduğum için böyle bir yöntem uyguluyorum. Ancak yazın sıcak havalarda bacağınızdan terle beraber akıp etrafa bulaşma ihtimalini de göz önünde bulundurun. Bu yüzden ya çok az miktarda uygulayın ya da gece uygulayın. Tabii ki suya dayanıklı almak en iyi seçim olur. Ben piyasada 2 markanın bacak fondötenine rastladım. Sally Hansen'in bacak fondöteni 80 tl civarı. Bir de sanırım Bebak'ın bacak fondötenine rastladım. O da 20 tl civarındaydı. Sally Hansen'in bacak fondöteni Lilakutu'da satışta, ordan bulabilirsiniz. 

Yazın güneşli vakitlerde bacağınıza sürdüğünüz fondötenin güneş korumalı olmasına önem verin. Ya da yüzünüzde olduğu gibi güneş kreminizi vücudunuz iyice emdikten sonra fondöteni uygulayın. 

Ancak tabii ki kolay şekilde uygulamak için en doğrusu bacak fondöteni almaktır. Ben yalnızca kendi yöntemimi belirttim, seçim sizin..

Şimdilik benden bu kadar kızlar, öpüldünüz!.. :)

Güncelleme: Araştırdım ve şu markaların bacak fondötenlerine rastladım: Redist, Bebak, Sally Hansen, Flormar, Mac, Coverderm, Secret Of Lady, Nivea, Deborah

1 yorum: