2 Temmuz 2015 Perşembe

Gece Güzellik Rutinim



Herkese merhaba! Bugün sizlere istisnasız her gece uyguladığım güzellik ve bakım rutinimden bahsedeceğim. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, çevremde hemen herkes çok makyaj yaptığımı düşünüyor. Ama aslında makyaj çok nadir yaparım. Fondöten hayatımda yalnızca 1 kere sürdüm. BB krem/ renkli nemlendirici/ makyaj bazı hayatımda hiç sürmedim. Pudrayı yılda 1 kez falan sürüyorum. Peki nedir cildimi makyajlı gibi pürüzsüz gösteren? Tabii ki "bakımda süreklilik" derim. Ne olursa olsun gece bakım rutinimi yatmadan uyumam. Bu nedenle benim işime yarayan bu bakım önerilerini sizinle de paylaşmak istedim.

Gece güzellik rutinim aslında çok uzun olsa da sürekli yaptığım için toplamda 15 dakika sürüyor. Evet, her gece yalnızca 15 dakikanızı ayırarak sağlıklı ve güzel bir cilt yakalamak ister misiniz?


Açıkçası gece yapılan bakımı sabah bakımından her zaman daha önemli bulmuşumdur. Çünkü cildimiz kendini uykuda yeniler. Zaten gece yeterli bir bakım uyguladıysanız, sabah yüzünüzü yıkamanız yetiyor. Tabii ki sabah güneş kremi sürmeyi asla unutmuyoruz.

Gelelim her gece yaptığım ve size de önerdiğim güzellik rutinime..

1. Ellerimi doğal katı sabunumla yıkıyorum. Cildimize değen ellerimizin temiz olması en önemli kural.

2. Eğer makyajım varsa en az 4-5 tane makyaj temizleme pamuğu kullanarak makyajımı temizliyorum. Özellikle göz makyajımı temizlerken asla bastırmıyorum. Pamuğu gözümde biraz beklettikten sonra hafif hareketlerle siliyorum. Eğer yalnızca maskaram varsa pamuğu yalnızca maskarama dokunduruyorum. Eğer makyaj kalıntısı kaldıysa makyaj temizleme mendiliyle cildimi bir kez daha siliyorum.

3. Yüzümü ıslatıyorum. Ardından cilt tipime uygun bir yüz temizleme jeliyle cildimi güzelce yıkıyorum. Köpüren jeli yüzümde asla  bekletmiyorum. Dairesel hareketlerle cildimi arındırdıktan sonra hemen duruluyorum. Ardından yüzümü mendille veya yüzüm için ayırdığım havluyla hafifçe kuruluyorum. Yüzünüzü kurularken kesinlikle sert hareketlerde bulunmayın.

4. Tabii ki tonik var sırada. Aslında şu an tonik kullanmıyorum. Tonikle eşdeğer tuttuğum doğal gül suyuyla yüzümü siliyorum. Diğer tonikler her zaman yüzümü yakıyor. Gül suyuysa hem hafif bir temizleyici, hem de tonik gibi yatıştırıp nem dengesi sağlıyor. Bu temizleme, tonik ve nemlendirme adımlarını tabii ki hem yüzüme hem boynuma uyguluyorum. Hatta bazen göğsüm ve enseme bile! :)

5. Tonik uyguladıktan sonra birkaç dakika bekliyorum. O sırada genelde dişlerimi ve dilimi fırçalayıp, ağız bakım suyuyla ağzımı çalkalıyorum. Bazen de diş ipiyle diş aralarımı temizliyorum. Eğer gerekiyorsa dudaklarıma peeling yapıyorum.

6. Sıra geldi elbette nemlendiriciye! Cilt tipinize ve yaşınıza uygun bir nemlendirici her bayanın alması gereken bir üründür. Bu seneye kadar yalnızca 2 gecede bir nemlendirici sürüyordum ya da krem değil de nemlendirici su kullanıyordum. Ancak artık yaşım 19 olduğundan her gece sürmeye karar verdim. :) Eskiden her gece sürmememin nedeniyse cildimin zaten nemli olmasıydı. Size de tavsiyem; cildinizi dinleyin. Eğer cildinizin ihtiyacı yoksa erken yaşta kozmetiklerle cildinizi tembelleştirmeyin. Evet, nemlendiriciyi de yüzüme ve boynuma uyguluyorum. Göz çevreme kesinlikle değdirmiyorum. Bazen nemlendiriciden bikaç dakika önce az miktarda argan yağını cildime masajla yediriyorum. Doa Kozmetik'in argan yağını tavsiye ederim. Göz çevreme bile gönül rahatlığıyla uyguluyorum.

7. Göz çevrenizi unutmayın. Göz çevreme de yaşıma uygun hafif bir nemlendirici losyon uyguluyorum.

8. Dudaklarıma renksiz bir dudak nemlendirici ya da shea butter uyguluyorum.

9. Kirpiklerime kirpik bakım yağı uyguluyorum. Bu adımı tam yatmadan önce yapıyorum. Yoksa gözlerime kaçıp kızartabiliyor. Kirpik bakım yağını sürerken de gözünüze kaçırmamaya dikkat etmelisiniz. Eğer kirpik ve kaşlarınız için yağ arıyorsanız badem yağı ve hint yağını öneririm. Kaşlarım zaten gür olduğundan genelde kaşlarıma sürmüyorum.

10. Saçlarımı %100 tahta olan ve geniş dişli bir tarakla uçlardan diplere doğru güzelce tarıyorum. Başımı öne eğip saç diplerime birkaç dakika dairesel hareketlerle masaj yapıyorum. Böylece saç derimde kan dolaşımı sağlanıyor. Saçlarım ayda 2 cm kadar uzuyor. Tabii ki çok nadir ısıl işlem uyguladığımı da belirtmeliyim. Saçlarımın bakımı bittikten sonra topuz yapıp gevşek bir şekilde topluyorum. Toplamadığım zamanlar saçıma sürdüğüm bakım yağları yastığıma bulaşıyor ve yüzümde sivilceye neden oluyor. Ayrıca sık sık yastık kılıfınızı değiştirmelisiniz.

11. Ellerime ve tırnaklarıma besleyici krem sürüyorum. Üst bacaklarıma ve kalçama selülit ve çatlak karşıtı yağ uyguluyorum. Yağ uygularken birkaç dakika yoğun masaj uyguluyorum. Bazı günlerse at kılı masaj eldiveniyle kuru fırçalama yöntemi uyguluyorum tüm vücuduma. Eğer sivilcem varsa Rossman'dan aldığım doğal sivilce jelini sivilce olan bölgeye uyguluyorum.

12. Beslenme ve egzersiz! Aslında en önemli madde bu bence. Çünkü cildimizi içerden beslemek, dışardan beslemekten çok daha önemli. Ben genelde egzersizlerimi gece yapmayı tercih ediyorum. Eğer siz de öyle rahat ediyorsanız size de gece egzersizlerini tavsiye ederim. Ve tabii ki yatmadan bir süre önce yeme işini bırakıyorum. Özellikle gazlı içecekler içmiyorum. Kola ve benzeri içecekleri nerdeyse hiç içmiyorum. Gerçekten bu böyle. :) Nasıl alışırsanız öyle gider. Yatmaya yakın küçük bir bardak süt ve keçiboynuzu özü içiyorum. Bazen de bitki çayı..  Genel olarak fast food yemiyorum. Her gün meyve-sebze tüketiyorum. Günde yaklaşık 2 litre su içiyorum.

Zaman zaman alkol ve sigara kullansam da çok şükür cildim bana küsmüyor. Nedeni de yukarıda gördüğünüz 12 madde olmalı. :) Gerçekten her gece bu 12 maddeyi yapıyorum. Şu an yazınca ben de şaşırdım ama alışkanlık bu. Size de şiddetle tavsiye ediyorum.

Cilt bakımı erken yaşlarda yapılan bir yatırım olmalı. Bedeninize ne kadar iyi bakarsanız, o da sizi o kadar ödüllendirir. Bunlar benim tavsiyelerim. Hepsini yapmasanız da kesinlikle bedeninizi dinleyin. Mesela bir düşünün, cildiniz niye size siyah nokta ve sivilce hediye ediyor sürekli. :)

Ve son olarak da; aldığım ürünleri mümkünse doğal, bitkisel, alkolsüz ve organik almaya çalışıyorum.

Benim tavsiyelerim bunlar. Size de geceleri bakım yapmaya üşeniyorsanız bu huyunuzdan vazgeçmenizi tavsiye ediyorum. Dün gece bu rutinimi kuzenime de uyguladım ve sabah kalkınca cildinin yumuşaklığına inanamadı. :)


Herkese öpücükler, takipte kalın!..

8 yorum:

  1. Çok güzel özetlemişsin canım.Ben tümünü yapmıyorum yaş ilerledikçe üşengeçlik artıyor malesef :D Bu arada ben de gülsuyu tercih ediyorum toniğim de var ama gülsuyu kokusunu çok seviyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle oluyor bakalım ben de devam ederim inşallah :) Sevgiler

      Sil
  2. Çatlaklar için hangi yağ veya kremi kullanıyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bio-Oil ve Rossman Alterra Organik Selülit Yağı :)

      Sil
  3. Çatlaklar için hangi yağ veya kremi kullanıyorsunuz

    YanıtlaSil
  4. Egzersizlerini ve selülit icin kullandığın yağları çok merak ediyorum. Umarım bunlarla ilgili de yazı yazarsın takipteyimm ����

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Dilara. Selülit için Rossman'ın Alterra markasına ait organik ve portakal yağlı selülit yağını tavsiye ederim. Fiyatı da çok uygun. Ayrıca masaj ve peelingin de önemi büyük. Egzersiz olarak pilates egzersizleri diyebilirim. Linkini atacağım iki egzersiz, kalça ve selülitler için çok faydalı:
      http://www.dailymotion.com/video/xtbpsx_kalca-eritme-hareketleri-hizli-guzel-kalca-egzersiz-hareketleri-videolari-kopru_sport
      http://www.dailymotion.com/video/x137r7g_dizi-bukerek-yana-atilma_lifestyle
      Umarım faydalı olmuştur. Yorumun için teşekkür ederim, öpücükler sana... :)

      Sil
  5. Egzersizlerini ve selülit icin kullandığın yağları çok merak ediyorum. Umarım bunlarla ilgili de yazı yazarsın takipteyimm ����

    YanıtlaSil

Yeni güzellik sırlarından haberdar olmak için e-mail adresini yaz :)